ניצב בדימוס בורובסקי: "אנחנו בפתחו של גל טרור, צריך יד קשה"

מהדורת הבוקר No Comments on ניצב בדימוס בורובסקי: "אנחנו בפתחו של גל טרור, צריך יד קשה"

ניצב בדימוס יעקב בורובסקי במהדורת הבוקר: "יש לנו בעיה אמיתית ואנו בפתחו של גל טרור, שאם לא יטופל – יגרור אחרים גם לפגע. אין ספק שהשב"כ וכל מערכת הביטחון אומרים הבוקר: כשלנו. במציאות, אין יד קשה כלפי הטרור"

צילום: Ben Kelmer/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מפקד המחוז הצפוני במשטרה לשעבר, ניצב בדימוס יעקב בורובסקי שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על הפיגוע אמש בחדרה. "זה מלמד אותנו שיש בעיה אמיתית של גופים לאומניים שהקימו תאים בתוכנו ויבצעו פיגועים כל אימת שהם יבקשו. אנחנו על פתחו של גל טרור שאם לא ידוכא ביד מאוד קשה זה בהחלט יעודד קבוצות גדולות שמוכנות לאחוז בנשק. עלינו לטפל במיעוט הזה ביד קשה".

לדבריו "הייתי מפקד המחוז הצפוני באינתיפאדה השנייה, בדיוק כך החלו הדברים. רחוב הרברט סמואל בחדרה זה רחוב שקיבל פיגועים ואנחנו באנו וזעקנו בואו תציבו גדר, כי בהיעדר גדר אין לכוחות הביטחון היום אז ומחר פתרון. הגדר אז הייתה פיזית – היום הגדר זו בולטות, 400-500 שוטרים וחיילים, שוטרי מג"ב, לוחמים שיושבים בין שלושה לחמישה חודשים באום אל פאחם אבן על אבן לאסוף את כל כלי הנשק, ערניים לכל בדל של מידע, נוכחים שם ומחזירים משטרה שהיא שירותית".

בורבסקי הוסיף: "המדינה חייבת להיות אכיפתית. שב"כ לא יודע להגיע לאנשים בשטח? כי כולנו חוזרים על הטעויות של סייבר ואנחנו נמצאים בעידן שאנחנו חושבים שאנחנו שולטים על הכל ויודעים הכל. הטכנולוגיה המצוינת שלנו טובה לארגונים הגדולים אבל לא לתאים הקטנים".

"התאים הקטנים נמצאים בתוכנות ולכן רק מגע פיזי יומ-יומי יכול לעזור. רק הדרג המקצועי מחליט על הדברים כאלה. הממשלה צריכה רק לפקח. אתה מצפה מהצבא שיתן פתרונות ללחימה. הדרג המדיני צריך לגבות".

:אני קמתי אתמול בבוקר עם הידיעה שיהיה פיגוע, רק לא ידעתי איפה", אומר בורבסקי. "צודק שר הביטחון שקיים אתמול הערכת מצב, אבל זה היה צריך להתקיים כבר לפני הפיגוע. התוצאות שלה צריכות להיות בולטות לעין בכל מקום".

"אני בטוח שבשב"כ אומרים עכשיו נכשלנו והולכים עם בטן קשה, כל מערכת הביטחון – לא רק השב"כ. יש מיעוט שמבקש לפגע בנו והמיעוט הזה לא זוכה ליד קשה".



0 תגובות